Persbericht: Publicatie Signcentral in Rabo magazine ‘Dichterbij’

resizedEind 2014 was ik als startende ondernemer met mijn kersverse bedrijf Signcentral uitgeroepen tot ‘Starter van het kwartaal’ door Rabobank Tilburg en omstreken. Het rijtje oud-winnaars van deze prijs bestaat uit enorm veel jonge enthousiaste ondernemers, ik ben trots dat ik bij deze ‘club’ hoor. Afgelopen januari ben ik op uitnodiging van Rabobank Tilburg en omstreken met een 3-tal collega ‘Starters van het kwartaal’ gaan lunchen. Doel van deze ontmoeting: elkaar beter leren kennen en ervaringen uit wisselen. Het was een geslaagde middag! Marijn (Wednesday Whiskey) ken ik al vanaf de dag dat mijn nominatie bekend werd, ik draag zijn schoenen graag en mag hem tot mijn klantenkring rekenen. Ook Rob (Kraftbier) heb ik mogen helpen om zijn identiteit te communiceren, we hebben zijn bus voorzien van een opvallende belettering! Lotte (De Melksnor) kende ik nog niet, maar het leuke is dat we ook haar recentelijk hebben mogen helpen bij het aankleden van haar ‘stekkie’ in Foodhall 88. In de nieuwste uitgave van de Dichterbij een rapportage van deze ontmoeting…

DSC01220 (2)

Een digitale versie van het Dichterbij magazine is te vinden op de website van de Rabobank (klik op deze link: http://dichterbij.rabobank.nl/pdf/tilburg/2016/1/?)

OF

Lees hieronder het artikel zoals gepubliceerd in Dichterbij (uitgave voorjaar 2016):

KICKSTART

Wat heeft de titel ‘Starter van het kwartaal’ deze vier winnende ondernemers gebracht? In de keuken en tijdens een lunch bij Eethuistwintig wisselen zij hun ervaringen uit.

In de oude karakteristieke Falconfabriek aan de Piushaven in Tilburg worden de ondernemers ontvangen in een fris, licht en vintage restaurant: Eethuistwintig. Een startende onderneming waar chef-kok Sannie Post en grafisch vormgever Adriënne Pijnenburg de scepter zwaaien. Eethuistwintig is óók een interieurzaak waar alles te koop is.

Sprong in het diepe
Joviaal begroet Marijn Verschure Nick van de Wiel. Marijn, van Wednesday Whiskey, checkt meteen even of Nick zijn merk schoenen draagt. Terwijl iedereen zijn hoofd onder de tafel steekt, lacht de eigenaar van Signcentral: ‘Speciaal voor deze gelegenheid.’ Lotte van den Anker van De Melksnor en Rob van den Meijdenberg van Kraft Bier kennen elkaar niet, dus volgt een kort voorstelrondje. Na enkele jaren ervaring in de (trade)marketing van de schoenenbranche waagde Marijn (32) de sprong in het diepe. Op 1 januari 2013 startte hij Wednesday Whiskey. ‘De naam was er eerder dan dat ik wist wat ik ging doen. Dat ik in mijn branche zou blijven, was een logische stap. Inmiddels ligt de zesde schoenencollectie in de winkel.’ Net als Marijn had Nick (31) de behoefte om ondernemer te worden. ‘Het vergt wel lef om over die drempel te stappen. Diverse gesprekken hebben mij geholpen de stap te nemen. Na 10 jaar ervaring in signing begon ik weer onderaan de ladder. Ik help bedrijven hun identiteit te schreeuwen in en om hun pand. Groot formaat reclame is mijn corebusiness.’

Geëxplodeerd
Chef-kok Sannie haalt haar vier gasten naar de keuken om de lunch voor te bereiden. Kok Stephanie Raaijmakers geeft een korte workshop met een kleurrijk en smaakvol bordje als resultaat. Aan tafel vertelt Lotte (30) hoe zij haar baan als onderwijsdecaan opgaf. ‘Het was nu of nooit. In eerste instantie wilde ik een winkel beginnen. Toch zocht ik zekerheid en flexibiliteit voor het geval ik zonder werk zou komen te zitten.’ Ze kocht een oude Citroën HY. In mei 2015 was Food Truck De Melksnor ‘on the road’ met de Hollandse keuken van Hollandse bodem: yoghurt, stoof, soep en stamppot. ‘Hiermee kan ik rustig het vak in rollen, dacht ik! Maar ik heb het ontzettend druk, iedereen weet me te vinden voor festivals en catering.’ Niet alleen bij Lotte is de business geëxplodeerd, ook bierbrouwer Rob (33) heeft meer vraag dan bier. De online-marketeer zat in een 30-ers dip en kreeg van een vriend een hobby bierbrouwpakket. Hij werd gegrepen door het bierproces, deed onderzoek naar Tilburgs bier, nam een leermeester in de arm en na veel brouwen, testen en proeven is Kraft Bier een feit. ‘De kwaliteit is er, binnenkort gaat de productie omhoog. Ik onderscheid mij met mijn Tilburgs verhaal en charme, lacht Rob.’